Totul se reduce la bani

baniiBANII  – necesari fie că vrei să-ți deschizi un nou salon de bronzare,să cumperi sau să amenajezi unul existent !!!

Se spune că banii fac ca lumea să se învârtă. Ei bine, în industria bronzării, fie vei face bani, fie vei pierde bani. Este chiar atât de simplu! Și deciziile și considerentele  pe care le faci vis a vis de bani vor determina succesul tău.

Deciziile financiare sunt implicate pe tot parcursul afacerii. De la ideea de bază, până la deschidere, cumpărare sau construcția pașilor până la marea inaugurare, și ulterior operațiile de zi cu zi.

  • Poți cheltui prea mult
  • Poți cheltui prea puțin
  • Poți cheltui peste măsură în direcții diferite
  • Poți supraevalua cheltuielile
  • Poți rămâne cu ușurință fără resurse financiare!

Iată câteva exemple de decizii financiare care se pot finaliza cu suferință.
1) În multe cazuri un proprietar începător va „economisi” bani prin evitarea unei analize demografice (ce e asta?), prin neangajarea unui profesionist pentru evaluarea spațiului de închiriat (astfel va economisii bani?), sau „economisirea” taxei de fransiză printr-un start de la 0.

  • Neefectuarea unui studio demographic te va costa de obicei (sau te va scoate din afacere)
  • Neangajarea unui profesionist pentru a-ți evalua contractul de închiriere a spațiului (doar dacă ești familiarizat cu acestea)
  • Un început de la 0 ar trebui să fie mai ieftin decât o franciză (fără îndemnizații de inventator), dacă ai mai demarat și o altă afacere de la 0. Dacă nu, poți sfârși prin a cheltui mult mai mulți bani pe demararea afacerii decât ți-ai imaginat!

2) Buget, Buget, Buget

O altă greșeală dpdv financiar NU ESTE că managerii nu-și construiesc un buget. Cercetările arată  că marea majoritate și-au luat timpul necesar pentru a întocmi un buget înainte de a intra în afacere. Cu toate acestea mulți au declarat că nu s-au ținut de ele!

Și aici intervine problema, dacă îți epuizezi bugetul pe cheltuieli non-operaționale te vei afla în situația unui handicap financiar când de fapt era vremea de finanțat construirea afacerii și derularea ei.
Iată un exemplu rapid despre această capcană:
Am vorbit cu un cuplu care a avut un buget de $150,000 pentru deschiderea noului lor salon cu 8 aparate de bronzat. Au planificat o anumită sumă pentru amenajarea spațiului închiriat, aparate de bronzat, și echipamente auxiliare.

Au angajat o persoană pentru amenajarea interioară și au contactat producătorul preferat de aparate de bronzat care i-a pus în legătură cu dealer-ul regional pentru „a le da o mână de ajutor”.

După consultări de folos cu reprezentanții producătorilor de echipamente au decis că este înțeleaptă decizia de îmbunătățire a aparatelor de bronzat pe care de achiziționează. Câteva dintre dotăroile de ultimul răgnet ale noilor aparate îi vor determina să stea dreăpți în fața concurenței. (sau cel puțin așa le-a spus persoana de vânzări!!!).

Consultantul le-a recomandat să folosească un designer (soția lui?) pentru a-i ajuta să creeze ambientul „de ultimă oră” pentru industria bronzării. Prin utilizarea talentelor acesteia (pentru un preț rezonabil), ar putea creea cel mai arătos salon de bronzare din oraș.

Binențeles consultantul IUBEȘTE cuvintele „adăugări”, „îmbunătățiri”, „revizii„. Uneori pot dubla estimările inițiale dacă te decizi că destule lucruri pot fi „chiar mai bune„ dacă schimbi câteva lucruri o dată ce construcția a început.

Așadar, o sumă considerabilă în plus pentru aparate de bronzat și o sumă considerabilă în plus pentru amenajare. Și ce s-a întâmplat?
A deschis un superb salon de bronzare!!
Din nefericire nu au putut promova momentul deschiderii asa cum și-au dorit, deoarece nu au avut alocate fonduri pentru marketing așa cum s-au gândit inițial.
Doreau să facă publicitate în parteneriat, dar lipsa fondurilor i-a determinat să-și regândească decizia.  Au privit casa de marcat ca un vulture!! (fără a fi distractiv) Bugetul inițial avea o marjă de 6 luni de liniște înainte de a ajunge pe 0. Datorită investițiilor în imbunătățirea design-ului această periaoadă s-a redus la 2 luni. Această lipsă de lichidități i-a îngrijorat 24/7
Pentru un million de mici motive, au închis salonul după aproximativ 9 luni. Nu s-au bucurat deloc de experiența lor cu din industria bronzării. Când i-am întrebat inițial dacă și-au făcut un plan de afaceri și au cazut de accord asupra unui buget au răspuns „Da„. Când i-am întrebat dacă și-au urmat proiecția bugetară ne-au spus că au depășit costurile de amenajare cu 189%!
Iată un alt exemplu:

Mulți posibili manageri CRED ceea ce francizorii și producătorii le spun că „ar trebui” să fie o sumă de debut. De exemplu mulți spun că vei avea nevoie de $150-$250,000 pentru a avea propriul salon de bronzare.

Cu toate acestea, am găsit câțiva FOARTE de succes proprietari de salone de bronzare care au intrat în acestă afacere cu o sumă < $25,000. Cum au reușit?

Ei bine sunt mulți nebănuiți proprietari de saloane care nu-și fac temele (acesta fiind un alt subiect de discuție), și există câteva persoane care nu au nici cea mai mică idee despre cum e să-ți conduci propria afacere. În multe, multe cazuri aceste saloane au ajuns în pragul vânzării în câteva luni sau ani. Un salon care nu funcționează este o afacere FOARTE grea de vândut.

Binențeles, dacă un individ inteligent plin de cunoștințe ar analiza aceste împrejurări, și ar ajunge să dovedească că locația, situația demografică sau echipamentul NU ERAU problema (cu alte cuvinte salonul nu funcționa corect din cauza managementului)  aceste tipuri de saloane pot fi aduse cu bani măruniți la leul pe care și-a propus să-l producă.

Și acest lucru se întâmplă în fiecare zi.

De fapt, în unele zone, vei vedea că cei mai de succes saloane independente au fost în stare să cumpere toți competitorii (cu un discount).
Ai în vedere acest șcenariu:

Cumperi un salon de bronzare pentru (care e pe punctul de a scădea din preț) pentru 25.000$. Concurența deschide la capătul străzii cu un cost de 200.000$ (Să presupunem că problema în salonul tău e de natură managerială și că aparatele din ambele saloane sunt comparabile)
Întreabă-te:

1)      Cine va avea o cifră de afaceri mai mică?
2)      Cine va fi mai capabil să supraviețuiască unei crize economice?
3)      Cine va avea mai devreme profit?
4)      Cine va fi în stare să câștige un război al prețurilor?
5)      Cine va dormii mai bine noaptea?
6)      Cine e mai probabil să rămână deschis în următorii 3 ani?

Este vorba despre bani!

–          Cât de mult cheltui pentru deschidere?
–          Cât de mulți bani sunt necesari pentru a opera cum trebuie?
–          Cât de mulți bani îți trebuie pentru a amortiza o urgență?
–          Cât de bun ești la a te menține în predicțiile bugetare?

Iată realitatea crudă:

Majorității clienților potențiali nu le pasă cât de mult ai cheltuit pentru a deschide salonul!

Ceea ce ăi interesează este dacă le vei furniza serviciile pe care EI le loresc, la prețul și în maniera pe care și-o doresc!
Dacă poți face exact acest lucru și cheltui mai puțini bani decât concurența ta, vei avea o șansă de profit în această industrie.

About the author

Bufnita

Leave a comment: